• Topkwaliteit!

    12 weken bloeigarantie

  • Voor 14:00 besteld

    Dezelfde dag verzonden

  • Altijd gratis verzending

    bij aankoop van een plant

  • Special-care verpakking

    Veilig thuisbezorgd in NL & België

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen, mocht je vraag hier niet tussen zitten, neem dan contact op met onze klantenservice via info@hetbestevandekweker.nl, dit kan ook via het contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. 

1. Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
Heb je een bestelling boven de € 15,- en bevat deze order een plant? Dan betaal je bij ons geen verzendkosten. De prijs die je ziet voor de plant is de totaalprijs die je betaald. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan tijdens het bestelproces. Er kunnen meerkosten worden berekend indien je kiest voor een geplande bezorging in de avond (zie punt 3). Voor verzending naar België brengen wij € 3,95 verzendkosten in rekening.

2. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je de bestelling plaatst voor 14:00 uur wordt de plant dezelfde dag verzonden. Planten die na dit tijdstip besteld worden, worden één (werk)dag later op het opgegeven afleveradres afgeleverd.  Planten die besteld worden op zaterdag en zondag worden op dinsdag bezorgd.
 
We doen er alles aan om je plant(en) op tijd te bezorgen. Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.

3. Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Ja, je kunt tijdens het bestelproces aangeven op welke dag en indien mogelijk welk dagdeel op die dag de plant bezorgd wordt.  Afhankelijk van je woonplaats bestaat er ook de optie om je plant ’s avonds te laten bezorgen tussen 18:00 en 21:30 uur. Hier zijn wel meerkosten aan verbonden (€ 1,85)

4. Wat als ik meerdere soorten planten bestel in één order?
Houdt er rekening mee dat je meerdere pakketten zult ontvangen. Elke plant heeft een eigen doos en komt eventueel van een andere kweker. De Pannenkoekenplant, Bananenplant, Spathiphyllum Strauss, Peperomia Prostrata en Codanthe Crassifolia hebben een levertijd van 48 uur.

5. Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?
Het is mogelijk om een ander afleveradres op te geven als je onze planten cadeau wilt geven. De factuur wordt niet meegestuurd. Op deze manier ziet de ontvanger niet wat de waarde van je bestelling is. Dit kun je aangeven tijdens het bestelproces.

6. Kan ik mijn bestelling ook ergens ophalen?
Het is ook mogelijk om je bestelling ergens zelf op te halen op het moment dat je uitkomt. Uw plant kan namelijk bezorgd worden bij één van de meer dan 2.000 PostNL-ophaalpunten. Er is altijd wel één bij je in de buurt, of het nou een supermarkt, Primera, Bruna, Postkantoor of één van de talloze andere aangesloten winkels is. De bestelling ligt vanaf 16:00 uur klaar in het PostNL-ophaalpunt. De kosten hiervoor bedragen € 3,85.

7. Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
Planten zijn kwetsbare producten. Planten en met name orchideeën zullen wij dan ook met uiterste voorzichtigheid inpakken en verzenden. Hetbestevandekweker.nl werkt met speciale verpakkingen. In deze verpakking kan de orchidee niet vrij bewegen waardoor je bestelling veilig met PostNL verzonden kan worden. Zie ook de beschrijving van Special-Care verpakkingen op onze website.

8. Kan ik mijn bestelling terugsturen/retourneren of herroepen?
Is er iets niet in orde met de plant die je bij ons besteld heeft? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice per e-mail (info@hetbestevandekweker.nl) of via onze contactpagina. Wij nemen dan zo snel mogelijk met u contact op om tot een passende oplossing te komen.

We maken wat betreft het terugsturen of herroepen van bestelde producten een onderscheid tussen bloemen en planten en overige producten (bijvoorbeeld potten). Voor bloemen en planten geldt dat deze niet geretourneerd kunnen worden omdat deze snel bederven en/of verouderen. Overige producten kunnen geretourneerd worden binnen 14 dagen bedenktermijn. Je moet dan wel eerst binnen de 14 dagen bedenktermijn contact met ons opnemen per email (info@hetbestevandekweker.nl).

Je hebt na deze melding nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, dien je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking te retourneren. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour zijn voor je eigen rekening. Het verschuldigde bedrag zal binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terug worden teruggestort, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Voor meer informatie over herroeping: algemene voorwaarden

9. Kan ik mijn bestelling ook in het buitenland laten bezorgen?
In Nederland en België hebben wij positieve ervaring met het versturen van onze producten via PostNL. Voor verzending naar andere landen hebben wij geen goed zicht op de condities waar onder onze producten bezorgd worden. Wij willen er zeker van zijn dat onze producten in perfecte staat bij u aankomen, waardoor we op dit moment nog niet in andere landen bezorgen.

10. Kan ik alleen één of meerdere potten bestellen?
Het is niet mogelijk om één of meerdere potten, chocoladerepen en overige extra's te bestellen zonder plant. Deze producten worden alleen in combinatie met een plant verkocht.

11. Hoe kan ik een klacht indienen?
Klachten kun je ons toesturen per e-mail (info@hetbestevandekweker.nl), of via het contactformulier op  onze contactpagina. Wij zullen naar aanleiding hiervan altijd contact met je opnemen.

12. Hoe kan ik op de hoogte blijven van leuke aanbiedingen en interessante weetjes?
Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief. Op deze manier ontvang je minimaal 2 keer per maand een e-mail met leuke aanbiedingen en interessante weetjes.

13. Hoe kan ik na mijn bestelling laten weten wat ik mijn ervaring is?
Na iedere bestelling ontvang je van ons een e-mail van WebWinkelkeur, een onafhankelijk platform. Hiermee kun je eenvoudig en met enkele muisklikken je ervaring delen.
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »